Projekt „Jsme to, co jíme“

říjen až leden 2017

ZŠsp.III

V rámci projektu žáci poznávali základní potraviny, se kterými se běžně setkávají, ale i ty méně známé. Učili se připravovat jednoduché pokrmy, rozlišovat, co je zdravé a co nezdravé, jak jídlo správně uchovávat, aby nedocházelo k jeho znehodnocování. Žáci byli vhodnou formou seznámeni s důležitostí živin, které se v potravinách nacházejí, s jejich prospěšností pro lidské tělo. Osvojili si správný způsob dodržování hygieny při zacházení s potravinami.
Důležitou součástí zdravého životního stylu je také správné stolování a prostředí, ve kterém hotové jídlo konzumujeme. Proto jsme se zabývali i touto problematikou.
Ke zdravému životnímu stylu přispívá také vhodný pohyb, který byl součástí zejména hodin tělesné výchovy, kde jsme se soustředili nejen na pohyb, ale také na sebeobsluhu.
Pro doplnění a relaxaci sloužily pohádky a říkanky vycházející ze zvoleného tématu, návštěva knihovny, využití knih, internetu a vhodných výukových programů. U nevidomé žákyně byly využity knihy z hmatové knihovny zaměřené na danou problematiku. Žáci poznávali jednotlivé potraviny prostřednictvím smyslů. Rozlišovali je dle chuti, vůně, hmatu i zraku. V hodinách výtvarné a pracovní výchovy byly výstupem výrobky odpovídající danému tématu. Projekt jsme ukončili návštěvou cukrárny.
Znalosti byly žákům předávány vhodnou formou s přihlédnutím k jejich možnostem a schopnostem. Daná tematika byla využita v rámci mezipředmětových vztahů. Stěžejní část projektu probíhala ve cvičném bytě, kmenové učebně a v relaxační místnosti.

Očekávané výstupy směřovaly k získání nastavených kompetencí a byla také plněna vhodná průřezová témata.